Żeby skutecznie i sprawnie działać trzeba posiadać odpowiednio dobrą informację. Tą informację, która:
- jest nam szczególnie potrzebna
- daje największe przełożenie na wynik
- i jednocześnie jej nie mamy
nazywamy Kluczowa InformacjąTM
Kluczowa InformacjaTMT jest przez nas najczęściej używana pracach w następujących obszarach:
1. biznesowe otoczenie firmy
2. konkurenci, kontrahenci
3. zamierzenia i uwarunkowania wskazanych osób lub firm
4. strategie wzrostu efektywności firmy
5. analiza całych organizacji
6. wybranych obszarów organizacji (np. określony dział: produkcja, sprzedaż…
7. wybranych procesów w organizacji
8. wybranych zagadnień (np. niska efektywność, konflikt, wycieki informacji …
9. wzrost osiągnięć właścicieli i kadry menadżerskiej
10. poprawa wyników u pracowników
11. strategie wzrostu sprzedaży
12. negocjacje, przetargi, duże windykacje, procesy, fuzje, wrogie przejęcia
13. wsparcie firmy za pomocą funduszy unijnych
14. ważne sytuacje osobiste kluczowych ludzi w firmie
Jednym z najczęstszych powodów obniżonych wyników i wpadek są braki informacyjne klientów w obszarach o kluczowym dla nich znaczeniu. Temu można zapobiec.
Oprócz tego przyczyny obniżonych wyników mogą leżeć w obszarach:
- Ambicji
- Siły sprawczej
- Kompetencji merytorycznych.
O tym już pisałem we wpisie Ambicja – Siła – Kompetencje
A teraz jeszcze jedna myśl na koniec tego wpisu. Najtrudniej jest odkryć to:
- o czym się nie myślało w ogóle
- a co ma silny wpływ na przebieg sytuacji.